اگزاست فن بی صدا

اگزاست فن بی صدا یا فن سانتریفیوژ بی صدا، به طور کلی اگزاست فن ها تجهیزاتی هستند که در بخش های مختلف شامل خانگی، تجاری و صنعتی جهت تهویه هوای مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگزاست فن ها در مدل ها و قدرت های مختلف تولید و عرضه می گردند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه اگزاست فن بی صدا نیز تولید و عرضه می گردد. در مقاله پیش رو در مورد این نوع اگزاست فن ها توضیح بیشتری خواهیم داد.

 

 

اگزاست فن بی صدا

اگزاست فن بی صدا و کاربرد های آن

اگزاست فن های بی صدا از جمله تجهیزاتی هستند که مورد استفاده زیادی دارند. در واقع با توجه به کاربرد خاصی که دارند می توان از آن ها در بخش های صنعتی مختلف کوچک یا بزرگ استفاده نمود. به واقع می توان گفت از استفاده در لب تاب و رایانه گرفته تا استفاده های صنعتی. از آنجایی که این تجهیزات معمولا در مکان های اداری و جاهای شلوغ نصب می شوند، سر و صدای زیادی که این تجهیزات ایجاد می کند. می تواند فضای آرام را بر هم بزند. همین مسئله خود می تواند چالش های زیادی به همراه داشته باشد. از این رو وجود مدل های بی صدا کاربردی تر هستند.

در چنین مواردی به خوبی می توانند از عهده تهویه و خنک سازی محیط، دستگاه ها و تجهیزات و انواع سرورهای الکترونیکی بر می آید. اگزاست فن های سایلنت ازجمله فن های پر کاربردی هستند که با انجام عمل مکش در فضاهای تحت کنترل خود عمل تهویه و خنک سازی محیط را انجام می دهند. اگزاست فن ها عموما از طریق دمیدن هوا فعالیت و کار خود را انجام می دهند. این مدل ها در واقع کار خنک سازی را به خوبی انجام می دهند‌.

 

موارد استفاده ازاگزاست فن بی صدا

از جمله موارد استفاده از اگزاست فن های بی صدا در دستگاه های الکترونیکی، خصوصا سرورها می باشد. اگزاست فن بی صدا به خوبی می تواند از عهده ی خنک سازی دستگاه ها برآید. در واقع خنک سازی تجهیزات انواع سیستم های الکترونیکی را تامین می کند.

 

انواع اگزاست فن های بی صدا

اگزاست فن های سایلنت می توانند در دو گروه اصلی طراحی و ساخته شوند:

اگزاست فن های غیر مستقیم یا تسمه ای

در این نمونه از اگزاست فن ها ارتباط مستقیمی بین فن و موتور وجود ندارد. این ارتباط از طریق یک تسمه فولی یا یاتاقان برقرار می شود. در این مدل امکان تنظیم دور موتور را داریم. این یک قابلیت خوب برای اگزاست فن بی صدا می باشد.

اگزاست فن بی صدا باکس فن

این مدل اگزاست فن مانند مدل تسمه ای عملکردی مشابه دارد. تنها تفاوت با آن در این است که در این مدل پروانه ها به شکل دبل بکوارد ساخته می شوند. در این مدل با ساخت باکس هایی که فن ها داخل آن قرار می گیرند عایق های بکار رفته درون باکس ها باعث بی صدا شدن فن ها در حین کار می شوند. این مدل باکس فن ها که به مدل سایلنت نیز معروف می باشند به جهت عایق کاری صدا و دو جداره بودن به همین نام (اگزاست فن سایلنت) نیز شناخته می شوند.

اگزاست فن بی صدا

مزیت های اگزاست فن بیصدا

مزیت های این نوع اگزاست فن ها در اولین مرحله و مهمترین آن بدون صدا بودن این تجهیرات می باشد. از لحاظ کارایی این اگزاست فن ها کارایی های فوق را دارند که عبارتند از:

  • تهویه مطبوع هوا و خروج گرما از محیط مورد استفاده
  • حذف بوهای نامطبوع خصوصا در کارگاه هایی که با مواد شیمیایی و یا کمپوست ها سروکار دارند.
  • حذف دود از محیط هایی مانند رستوران ها و کوره ها
  • دارای عملکرد قوی خصوصا در نوع صنعتی
  • بی صدا بودن دستگاه که موجب اذیت و آزار افراد در محیط کار نمی باشد.
  • تولید شده با توجه به بروز ترین استاندارد های دنیا
  • طراحی و ساخت در اندازه های مختلف با قدرت و کارایی های متفاوت

خرید اگزاست فن سانتریفیوژ

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی و معرفی اگزاست فن بی صدا پرداختیم. نکته آخر این که اگر قصد خرید ااین نوع فن را دارید بر اساس محیط کاری که قرار است از این تجهیزات استفاده گردد آن را انتخاب کنید. بهترین کار این می باشد که انتخاب را به متخصص این امر یعنی کارشناسان جام فن بسپارید. حتما از برندهای معتبر که دارای ضمانت و خدمات پس از فروش می باشند استفاده کنید.