اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد

اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد دستگاهی است که برای جا به جایی هوا استفاده می شود. گروه صنعتی جام فن با تولید انواع فن سانتریفیوژ کیفیت را به مصرف کنندگان عزیز هدیه خواهد داد. برای خرید اگزاست فن سانتریفیوژ می توانید با واحد فروش تماس حاصل فرمایید و قیمت را استعلام بگیرید. فن سانتریفیوژ تولید شده توسط گروه صنعتی ما در کیفیت زبانزد بوده و رضایت همه را جلب نموده است.

ساختار اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد

 

در این بخش از مقاله درباره ساختار اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد صحبت خواهید کرد و هدف این است که شما با این دستگاه بیشتر آشنا شوید. روی پروانه آن تیغه هایی وجود دارد که انحنای آن ها به سمت جلو می باشد. جهت انحنای آن ها در واقع در جهت گردش پروانه است. این اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد قادر است هوا را با فشار بالا جا به جا کند.

انواع فن ها

 

گفتنی است که فن ها انواع مختلفی دارند و در دسته های فن های خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. این دو فن شباهت هایی با هم دارند و می توان گفت که قطعات مشابهی نیز در آن ها به کار رفته است. اما تفاوت های ساختاری و عملکردی مهمی با هم دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

ساختار فن های صنعتی

 

در این قسمت فن های صنعتی را مورد بررسی قرار می دهیم. این فن ها قدرت بسیار بیشتری دارند و قادر هستند میزان هوای بیشتری را جا به جا نمایند.

اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد یکی از این مدل های صنعتی به شمار می رود. این فن از رایج ترین و قدرتمند ترین انواع فن های صنعتی است و در محیط‌هایی مثل کارگاه ها، مراکز تجاری، ادارات و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فن سانتریفیوژ فوروارد را با نام فن گریز از مرکز یا پروانه منحنی به جلو نیز می شناسند.

 

 

 

تفاوت اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد

 

برای این که اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد را به خوبی بشناسید و تفاوت ها را تشخیص دهید برخی از آن ها را عنوان خواهیم کرد. این دو فن از نظر ظاهری نیز تفاوت فاحش و مشخصی دارند. شکل پروانه ها در هر دو کاملا متفاوت است.

شکل پروانه ها در فن بکوارد به صورت انحنا دار رو به عقب است اما در کل فن فوروارد تیغه ی پروانه کاملا به سمت جلو است. تفاوت دیگر در مورد جهت حرکت پروانه این فن ها می باشد.

در اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد پروانه ها در جهت حرکت عقربه های ساعت حرکت می کنند، اما در مدل بکوارد حرکت پروانه ها کاملا در خلاف جهت عقربه های ساعت می باشد.

اما به این نکته توجه داشته باشید که در برخی شرایط امکان دارد حرکت ها کاملا برعکس باشد.

 

نحوه عملکرد اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد

قبلا نیز گفته شد که این مدل جریان هوا را به شیوه گریز از مرکز در سیستم جا به جا خواهد کرد. گفتنی است که این فن ها و  مدل کوارد هر دو از نوع سانتریفیوژ هستند و باید گفت که از نکات تفاوت آن ها نحوه به جریان انداختن هوا و خارج کردن آن ها می باشد.

در این مورد در فن های بکوارد، پروانه ها به شکل منحنی رو به عقب هستند و به همین دلیل هوا به صورت شعاع های یک دایره از فن خارج می شود. اما در مورد این مدل شیوه کاملا متفاوت است. در این فن ها انحنای تیغه ی پروانه ها به سمت جلو است و به همین دلیل خروج هوا به شکل خطوطی مماس بر فن انجام می شود.

 

نحوه عملکرد اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد

 

نکاتی مهم در مورد تمیز کاری اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد

در مورد اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد باید نکته ای را بیان کنیم که در مورد تمیز کاری آن است. این نکته را در واقع یکی از نقاط ضعف این دستگاه می دانند. در صورتی که در این دستگاه تمیزکاری پره ها به موقع انجام نشود، فن از حالت بالانس و تعادل خود خارج خواهد شد و کارایی و صدای آن تحت تاثیر قرار می گیرد.

 

نکات اساسی که باید هنگام نصب فن فوروارد رعایت شود.

هنگامی که قرار است اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد را نصب نمایید باید یک سری نکات را رعایت فرمایید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که در پشت فن یک فضای خالی در نظر بگیرید. با این کار، مکش و جا به جایی هوا به خوبی انجام می شود.

تعداد پروانه ها در فن های فوروارد امکان دارد متفاوت باشد و برخی یک پروانه و یا دو پروانه داشته باشند. به همین دلیل اندازه ی دهانه ی فن نیز تغییر می کند. نکته مهم دیگر این است که باید نوعی تیغه ی محافظ جلوی ورودی هوا نصب شود. این محافظ باعث می شود که هوای بخش ورودی به فن ساکن و آرام باشد.

سخن پایانی

در این مقاله که گروه صنعتی جام فن برای شما عزیزان به نگارش در آورده است، درباره اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد توضیحات کامل و جامع داده شده است. اگر قصد خرید اگزاست فن سانتریفیوژ را دارید می توانید وارد سایت شده و از واحد فروش استعلام بگیرید. در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.