فن سانتریفیوژ بکوارد

اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد کدام است؟ آیا این نوع از اگزاست فن ها را می شناسید؟ آیا می دانید این مدل از فن چه استفاده ها و مشخصاتی دارد؟ اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد از انواع فن های پر استفاده در بازار فن ها می باشد که استفاده ها، کاربردها و ویژگی های خودش را دارد. این مدل از سانتریفیوژها نیز به نوبه خودشان انواع مختلفی دارند و در مکان های خاصی مورد استفاده هستند. این محصول را در این بخش توضیح می‌ دهیم.

اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد

دراین محصول طراحی تیغه در قسمت پروانه های آن به شکلی است که کاملا منحنی و به سمت عقب آن می باشد. این مدل از هواکش ها امروزه جزو دسته هواکش های پرمصرف در بازار می باشند و در مقایسه کردن با فن های سانتریفیوژ فوروارد بازدهی بهتر و خوبی دارند و موقع کار کردن صدای مختصری ایجاد می کنند.

در مدل های متنوع و به وسیله شرکت های خاصی به بازار عرضه می شود. ویژگی های خاص و ویژه این محصول موجب شده است که در مکان های صنعتی و یا حتی بسیاری از ساختمان های مسکونی، مراکز اداری، کارخانجات، شرکت ها، درمانگاه ها، بیمارستان ها و غیره مورد استفاده زیادی باشند.

انواع و اقسام اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد با اتصالات مستقیم

این نوع فن ها دارای اتصالات مستقیم هستند را بسته به نوع اتصالات یافتن به الکتروموتور آن نام گذاری کرده‌ اند و چون دارای اتصالات کاملا مستقیمی هستند، اتصال پیدا کردن پروانه های آن به قسمت الکتروموتور دستگاه به طور کوپلینگ مستقیم انجام شده است. این شیوه اتصال یافتن موجب می شود مزایا و ویژگی‌ ها در این نوع هواکش ها خاص و ویژه باشد.

انواع فن سانترفیوژ

مشخصات اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد

تعدادی از این مشخصات منحصر به فرد عبارتند از:

  • سرعت و ظرفیت بالا

برخی از این فن ها نوع اتصالات مستقیم، دارای ظرفیت، سرعت خوب، توان بالا و مشخصات فنی خاصی هستند که مختص این دسته از اگزاست فن ها می باشد و همین سرعت و ظرفیت بالا و خوب آن ها دلیلی شده است که یکی از انواع خوب، پر استفاده و پرکاربرد اگزاست فن های سانتریفیوژ بازار باشند که توانسته اند در مقایسه با انواع دیگر فن های سانتریفیوژ پیشی بگیرند.

  • ابعاد فن ها

این محصول  دارای اتصالات مستقیم، ابعاد، مدل ها، سایزها و اندازه های متفاوتی دارند و همین تفاوت موجب آن شده است که مصارف مختلف پیدا کنند. چون با هر نوع شرایطی سازگاری دارند.

اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد با اتصالات غیر مستقیم

این نوع فن که اتصالات غیرمستقیمی دارد، به صورت کاملا غیر مستقیم یا پولی تسمه ای است که تنها پروانه های فن از طریق اتصالات از نوع تسمه ای به الکتروموتور دستگاه فن اتصال پیدا می کند. این اتصال می‌ تواند در روند کارکرد و دقت این نوع فن ها تغییرات مهمی به وجود بیاورد. پس توصیه می‌ کنیم که مواقع خرید کردن انواع فن ها به نوع ارتباط و اتصال پروانه های آن به قسمت الکتروموتور دستگاه توجه کنید.

اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد طرح دو مکشه

این دسته از فن ها همان طور که پیداست دارای دو مکش به صورت دو طرفه می باشند که قابلیت هایی مانند انتقال دادن حجم بسیار بالایی از مایعات و سیالات را دارند. دو شافت برای ورودی هوا در بخش های طرفین آن واقع شده است.

در اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد طرح دو مکشه شیوه اتصالات از نوع پولی تسمه می باشد، مقدار و میزان دبی نیز در این دسته از فن ها با فشارهای پایین بسیار زیاد است، در نتیجه هنگام کار کردن سر و صداهای زیادی را نیز تولید می کنند.

اما چون کاربرد و عملکرد خوبی دارند، در مکان های مختلفی از جمله مسکونی، ادارات مختلف، بیمارستان ها، درمانگاه ها و غیره دارای استفاده های گسترده هستند. تنوع خوب و بالایی دارند و شما در مواقع خرید کردن انواع این فن ها  می‌ توانید نوع خاصی را متناسب با مکان خاصی بخرید و نصب کنید.

هواکش سانتریفیوژ بکوارد

سخن پایانی

در این بخش اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد را معرفی کردیم، دو نوع آن مانند اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد با طرح دوم مکشی،این محصول  با اتصالات غیرمستقیم و فن سانتریفیوژ بکوارد با طرح اتصالات مستقیم را مفصل معرفی کردیم. برای آشنایی و شناختن بیش تر انواع این نوع فن ها، نحوه کار، مشخصات، موارد استفاده و غیره به سایت tjf-co.com مراجعه کنید.

مطالب مرتبط