اگزاست فن مدل قارچی پشت بامی

اگزاست فن قارچی پشت بامی چیست؟ این نوع از اگزاست فن ها تفاوت و شباهت شان با دیگر اگزاست فن ها در چیست؟ از اگزاست فن قارچی پشت بامی در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟ این نوع مدل فن شباهت زیادی به قارچ دارد به همین دلیل با نام اگزاست فن قارچی شناخته می شود. با نصب کردن آن بر روی پشت بام ها کار تهویه و مکش هوا به بیرون از محیط خانه هدایت می شود. در این جا این محصول معرفی می شود.

اگزاست فن قارچی پشت بامی

اگزاست فن قارچی پشت بامی از انواع فن های پرکاربرد و رایج است که به علت شباهتش به قارچ به اگزاست فن قارچی معروف شده و با نصب کردن آن بر روی پشت بام ها کار تخلیه و مکش هوا به آسانی انجام می شود.

این دسته از هواکش ها جهت تخلیه کردن دود و تهویه کردن هوا گزینه مناسبی هستند، یعنی یک سیستم مناسب تهویه در پشت بام ها می تواند جریان هوا را به صورت مداوم از فضاهای اتاق های زیر شیروانی ها و یا هر گونه فضای دیگری که به آن اتصال دارند، هوا را تخلیه کرده و رطوبت بالای اتاق ها و سقف ها را نیز کاهش دهند. به این ترتیب دمای این مکان ها نیز با این گونه هواکش ها کاهش پیدا می کند. اگزاست فن قارچی پشت بامی را بر روی سقف ها نصب می کنند و کاربردهای بسیاری دارند. از رایج ترین آن استفاده در تاسیسات هود، توالت فرنگی و سرویس های بهداشتی می باشد. در واقع استفاده کردن از  این نوع فن یک راه مناسب برای فضاهای محدود می باشد که جای کافی برای نصب کردن فن جداگانه ندارند. این هواکش ها می توانند هر گونه سر و صدا و نویزی که ممکن بود بر اثر نصب هواکش ایجاد شود را به حداقل برسانند.

البته این نوع از اگزاست فن ها نیز در ابعادهای متفاوت طراحی و عرضه می شوند که کم مصرف بوده و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. این نوع از فن ها برای سقف ها و مکان های مختلف مانند سقف کاشی یا سقف فلزی طراحی شده است. فن های محوری جهت مکان های کوچک مناسب تر هستند و فن های گریز از مرکز نیز برای مکان های بزرگ تر طراحی شده اند و برای فن ها گزینه مناسبی هستند. اگزاست فن قارچی پشت بانی از دو قسمت تشکیل شده است که یک قسمت آن هوا را به داخل دستگاه می کشد و قسمت دیگر آن هوا را از دستگاه خارج می کند و همانند دیگر فن ها از قسمت های اصلی الکتروموتور، بدنه و پره تولید شده است.

 

اگزاست فن و تهویه هوا

کاربرد اگزاست فن قارچی پشت بامی

از کاربردهای اگزاست فن قارچی پشت بامی موارد زیر هستند:

  1. استفاده کردن در منازل و مکان‌ هایی مانند سرویس های بهداشتی، حمام ها و غیره
  2. استفاده در مدارس ها و مکان هایی مانند سرویس های بهداشتی، آزمایشگاه ها، کلاس ها، کتابخانه ها و غیره
  3. استفاده در ادارات، کارخانجات صنعتی و تجاری، شرکت ها
  4. استفاده در دامداری ها و گلخانه ها 
  5.  استفاده کردن در گاراژها و کارگاه های کوچک و بزرگ و غیره

 

موارد استفاده از این محصول  در صنعت به شرح زیر است:

  1. در اتاق های ویژه رنگ کاری به ویژه رنگ کاری با اسپری
  2. در اتاق های مخصوص تراشکاری، جوشکاری و مکان های فعالیت با سنگ فرز که احتمال آتش سوزی در اثر گرم شدن بیش از حد وجود دارد.
  3. در مکان هایی که با برخی از مواد شیمیایی فعالیت می کنند.
  4. در آزمایشگاه ها، کارگاه های چوب بری، سنگ بری، برش کاری و پولیش کاری
  5. در کارخانه ها و کارگاه های مهم کار با انواع فلزات
  6. در کوره های بزرگ و کوچک صنعتی که با افزایش دما مواجه هستند.
  7. در بیمارستان ها

 

کاربرد اگزاست فن قارچی پشت بامی

نتیجه گیری

بررسی اگزاست فن قارچی پشت بامی انجام شد. گفتیم که این نوع از اگزاست فن ها چه کارایی هایی دارند و چگونه در مکان های بسته و محدود مورد استفاده قرار می‌ گیرند. از مهم ترین مکان های استفاده از آن ها نیز سرویس های بهداشتی، تاسیسات هود و توالت فرنگی ها هستند. برای آشنایی با اگزاست فن قارچی پشت بامی سایت tif_co.com اطلاعات دیگری در اختیار شما قرار می دهد.

سایر مطالب