جت فن چیست؟

اگزاست فن چیست ؟ وسیله ای می باشد که برای گردش هوا در محیط های بسته استفاده می شود. این محصول بسیار کارآمد است و در ابعاد مختلفی تولید می شود. در واقع بسته به نوع استفاده از آن دارای ساختار و ابعاد متنوعی است. اما کارایی آن ها یکسان می باشد.

کارایی اگزاست فن این است که هوای راکت را از فضای بسته خارج کند و به گردش هوا کمک زیادی کند. اگزوز فن یک نوع از طرح های گردش هوا است. در واقع نسبت به دیگر فن ها از نظر طراحی و ساختار متفاوت است. علاوه بر این باید بیان کنیم که اگزاست فن با کیفیت، با تهویه هوا به صورت مکنده، هوای راکت درون فضای بسته را از دریچه ها و روزانه های کوچک خود خارج می کند.

این گونه از تجهیزات کاربرد بسیار زیادی دارند و در بسیاری از محیط های سربسته با هدف مکیدن هوا تولید می شوند.

شرایط کاری مدل های مختلف اگزاست فن

مدل های مختلف اگزاست فن در شرایط کاری متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که در قسمت فوق ذکر کردیم اگزاست فن با کیفیت هوا را در محیط های سر بسته با روش مکیدن، تهویه می کند و هوای راکت را از فضای سربسته خارج می سازد. به همین علت اگزاست فن ها باید دارای قدرت مکش و موتور بسیار قدرتمندی باشند.

علاوه بر این باید بیان کنیم از اگزاست فن ها در یک محیط  به منظور خروج هوای راکت از محیط، استفاده می کنند. اما فقط شرایط کاری اگزاست فن ها در محیط های ساده نمی باشد. بلکه از اگزاست فن با کیفیت به منظور ایجاد گردش هوا در هر محیطی حتی شرکت های خصوصی و سازمان های دولتی استفاده می کنند. در ابتدا اگزاست فن، هوا را در اختیار فیلترهایی می گذارد که بعد از انجام پروسه پاکسازی اقدام به پاکسازی هوای درون و ورود آن به فضای سر بسته می کنند. به همین جهت در شرایط کاری مختلف از اگزاست فن استفاده می کنند.

انواع اگزاست فن چیست؟

اگزاست فن با کیفیت انواع مختلفی دارد و به سه دسته تقسیم بندی می شود. دسته اول تیپ سقفی دسته دوم تیپ آکسیال و دسته سوم تیپ یوتیلیتی می باشد. هر یک از این محصولات در شرایط متفاوتی استفاده می شوند و کاربردشان با یکدیگر متفاوت است. البته این گونه از محصولات بسته به نوع طراحی آنها به دسته های متفاوتی تقسیم بندی می شود.

از اگزاست فن ساده در مصارف خانگی، فروشگاهی و صنعتی استفاده می شود. اما از نوع دیگر آن در محیط های دیگری استفاده می شود. مثلاً برای شرایط کاری خاص دیگر از اگزاست فن ساده استفاده نمی کنند. علاوه بر این باید بیان کنیم که برای این که بتوانید اگزوز فن مناسب با محیط کاری انتخاب کنید؛ حتما باید با مشاوران تخصصی مشورت کنید. انواع اگزاست فن بر اساس ویژگی ها و مشخصاتی که دارند با یکدیگر متفاوت هستند و به همین علت در هنگام انتخاب هر یک از این محصولات باید حتماً ویژگی آن را مورد بررسی قرار دهید.

اگزاست فن

کاربرد های اگزاست فن چیست ؟

اگزاست فن با کیفیت کاربردهای متفاوتی دارد. زیرا در محیط های مختلف بر اساس کاربردشان استفاده می شود. اولین کاربرد اگزاست فن استفاده در حمام و دستشویی است. از آنجایی که حمام مکانی است که در آن بخار زیادی تجمع می یابد و باعث ایجاد شرایطی برای رشد کپک و قارچ می شود. در این صورت برای بیرون راندن بخار از فضای حمام از اگزاست فن استفاده می کنند.

اما در مورد کاربرد دیگر اگزاست فن باید بیان کنیم که از این محصول در آشپزخانه استفاده می کنند. تا بوی ناشی از مواد غذایی پخته شده به بیرون رانده شود. کاربرد دیگر اگزاست فن با کیفیت در کارگاه ها و گاراژ ها است. این گونه از محصولات باعث تهویه هوا در فضای سر بسته می شوند و هوای نامطبوعی را به خارج از فضای بسته هدایت می کنند. به همین علت مواد شیمیایی خطرناک و مضر به خارج از کارگاه ها راه پیدا می کند.

سخن پایانی

اگزاست فن یکی از محصولاتی می باشد که برای گردش هوا در محیط های سربسته استفاده می شود. این محصول بر اساس ویژگی ها و کاربردهایی که دارد به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود و در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این باید بیان کنیم که انواع اگزاست فن از لحاظ ساختار و ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند. علاوه بر این موضوع کاربرد اگزاست فن به این صورت است که هوای درون فضای سربسته را به تربیت به صورت مکنده تهویه می کند. و هوای راکت را به بیرون از فضای بسته از طریق دریچه و روزنه هایی که در آن وجود دارد انتقال می دهد. انواع اگزوز فن به دسته های متفاوتی مانند تیپ سقفی و تیپ آکسیال و تیپ یوتیلیتی تقسیم بندی می شوند.