هواکش سانتریفیوژ فشار بالا

هواکش سانتریفیوژ فشار بالا چیست؟ کارایی های این نوع فن چگونه است؟ با انواع فن های سانتریفیوژ فشار بالا و کاربرد آن آشنا هستید؟  این مدل از فن ها  نوعی دمنده صنعتی می باشد که در تولید کردن هواهای پرفشار توان و قدرت بالایی دارد و جهت کارهای مختلف استفاده می شود. در این جا این نوع محصول  بررسی می شود.

آشنایی با فن سانتریفیوژ فشار بالا

گفتیم که فن سانتریفیوژ فشار بالا در واقع نوعی دمنده صنعتی محسوب می‌ شود که در جهت تولید کردن هوای پرفشار توان و کارایی بالایی دارد و در جاهای مختلف استفاده می شود. سانتریفیوژی که در این هواکش ها استفاده می شود، قدرتمندترین و با کارآمدترین انواع سانتریفیوژها در زمینه فن های صنعتی می باشد. اسامی مختلفی که به این محصول طلاق می شود، عبارتند از:

  1. هواکش سانتریفیوژ فشار بالا یا فن فشار قوی

  2. فن فشار بالا

  3. هواکش فشار مثبت

  4. دمنده فشار قوی

  5. هواکش سانتریفیوژ فشار بالا

مشخصات فن سانتریفیوژ فشار بالا

طراحی کردن این مدل از فن ها  جهت استفاده در صنایع مختلف به گونه ای است که می تواند علاوه بر محافظت کردن کیفیت و هم چنین مقاومت فن ها، راندمان و بازدهی آن ها را افزایش دهد. در ساختار آن ها با توجه به این که در تولید کردن هوا مقدار فشار بالایی استفاده شود، به طور معمول پروانه بکوارد به کار می رود. دلیل استفاده از انواع پروانه بکوارد نیز به این علت است که این نوع از پروانه ها می توانند توانایی بیش تری در مقایسه با انواع دیگر پروانه ها داشته باشند. از طرف دیگر عرض پروانه ها بر مقدار هوایی که تولید می کنند و هم چنین قطر پروانه ها بر روی فشار هوا بسیار تاثیرگذار است. پس بهتر است که هنگام خریدهواکش سانتریفیوژ فشار بالا آن ها را با این نوع پروانه ها تهیه کنید.

اجزا و ساختار هواکش سانتریفیوژ فشار بالا

هواکش سانتریفیوژ فشار بالا از اجزا و بخش های مختلفی ساخته شده است که با قرار گرفتن این بخش ها در کنار یک دیگر یک هواکش با کاربرد و عملکرد بالا به وجود آمده است. ساختار کلی این نوع فن ها به صورت زیر می باشد:

  1. پروانه

  2. دریچه های ورودی هوا

  3. بدنه

  4. دریچه های خروجی هوا

  5. پیچ تنظیم

  6. الکتروموتور

  7. پایه های نگه دارنده در هواکش سانتریفیوژ فشار بالا

کاربرد هواکش سانتریفیوژ فشار بالا (فشار مثبت)

هواکش سانتریفیوژ فشار بالا از جمله پر استفاده ترین فن ها در صنایع است، چون ما برای بازدهی بیش تر، فشار قوی و هوادهی بهتر از این فن ها استفاده می کنیم. عمده مواردی که از این نوع فن  استفاده می کنند، عبارتند از:

  1. صنایع سیمان

  2. پتروشیمی

  3. کشتارگاه های بزرگ دام و طیور

  4. پرورش آبزیان

  5. صنعت نفت و گاز

  6. انتقال مواد

  7. نساجی

  8. سیلوها

  9. کارخانجات تولید کاشی و سرامیک

  10. صنعت آب و فاضلاب

 

دمنده فشارقوی

مزایای استفاده از هواکش فشار مثبت

هواکش سانتریفیوژ فشار بالا به صورت گریز از مرکز کار می کنند و این ویژگی موجب شده است قابلیت های خوبی داشته باشند که از جمله مزایا و قابلیت های آن می توان به موارد اصلی زیر اشاره کرد:

  1. تست فشار

  2. هوادهی

  3. تخلیه و مکش گرد و غبار و هم چنین آلودگی های موجود در هوا

  4. تولید کردن فشار بسیار بالا یا همان هوای پرفشار

  5. کنترل کردن آلودگی هوا

  6. تصفیه گاز

  7. بازیابی بخار

  8. شیشه گری

در هنگام خرید این نوع محصول باید به موارد زیر دقت کنید:

  1. توان موتور

  2. فشار فن

  3. حداکثر مقدار و میزان هوادهی

  4. نوع اتصالات هواکش سانتریفیوژ فشار بالا

  5. جنس بدنه 

  6. نوع کاربری

  7. نوع محیط جهت نصب کردن فن

  8. میزان صدا 

  9. مجهز بودن به صداگیر

هواکش فشار مثبت

نتیجه گیری

بررسی هواکش سانتریفیوژ فشار بالا موضوع مقاله ما بود. در اینجا مزایا و کاربردها، اجزای تشکیل دهنده و دیگر ویژگی های آن بررسی شد. گفتیم که که این محصول چه کاربردهای گسترده ای دارد. جهت آشنایی با این محصول و کلیه نکات این نوع فن ها به سایت tjf_co.com مراجعه کنید و با این نوع فن بیش تر آشنا شوید.