اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد

اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد چیست؟ چه کارایی ها، مشخصه ها و کاربردهایی دارد. تفاوت اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد با نوع اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد در چیست؟ این دستگاه قدرت بالایی دارد و قادر است هوا و دیگر گازها را با فشار زیادی تخلیه کند و چون قدرت بالایی دارند در محیط های پر از گرد و خاک، صنایع مختلف، معادن، محیط هایی که آلودگی شیمیایی و حرارتی دارند و… استفاده می شود. در این جا این دستگاه بررسی می شود.

اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد

گفتیم که این دستگاه دارای قدرت بالایی است و همین قدرت موجب شده است که بتواند هوا و گازهای مختلف را با فشارهای بسیار بالا تخلیه و جا به جا کند. همین موضوع یعنی قدرت بالا باعث آن شده است که از این نوع اگزاست فن ها در محیط های پر از گرد و خاک، صنایع مختلف، محیط های دارای آلودگی شیمیایی و حرارت بالا، معادن مختلف و غیره استفاده شود‌. علت این قدرت بالا و خوب این است که در تیغه های پروانه های این دستگاه هوا در خطوطی کاملاً مماس با فن و با یک قدرت بالا و جالب توجه جا به جا می شود.

فن ها در واقع هواکش هایی هستند که می توانند هوا و دیگر گازهای را از محیط های کاری و بسته به محیط خارج ارسال کنند. نوع ساده انواع اگزاست فن ها را در منازل به صورت هود می بینیم. در حال حاضر نیز اگزاست فن ها به دو صورت اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد و اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد تولید می شود و هر کدام از این دو نوع تفاوت ها و شباهت هایی با هم داشته و استفاده آن ها بستگی به شرایط محیطی، نظر کارشناسان و حتی سلیقه افراد بستگی دارد.

 فن سانتریفیوژ فوروارد

تفاوت اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد با اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد

همه اگزاست فن ها تفاوت ها و اختلافات هایی با یک دیگر دارند. دو نوع اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد و اگزاست فن بکوارد نیز در ساختار خودشان، نوع پره ها و نوع پروانه ها تفاوت هایی با یک دیگر دارند، یعنی در نوع  فوروارد پروانه ها به سمت جلو خم شده اند، به این علت، جریان چرخش هوا به طور کاملا یکنواخت می باشد. نتیجه آن است که صدای کمی ایجاد می‌ شود و راندمان کار بالا است، بازدهی این اگزاست فن ها نیز خوب و قابل توجه است.

در انواع اگزاست فن های بکوارد ساختار و شرایط پروانه ها کمی تفاوت دارد. در این فن ها انحنای پره ها به سمت عقب فن است، راندمان پایین تر و کم تری نسبت به نوع فورارد دارند، اما کارایی آن ها بالا است و فشار استاتیک خوبی دارد، یعنی فشار استاتیک های بالا می‌ تواند آن را تحمل کند. به بیان دیگر تفاوت اگزاست فن فوروارد و اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد در نحوه قرار گرفتن تیغه های آن ها می باشد که در نوع  فن سانتریفیوژ فوروارد تیغه ها طول کم تری دارند، اما در نوع بکوارد تیغه ها طول بیش تری دارند. نوع فوروارد قدرت خوب و بالایی در پرتاب کردن هوا و دیگر گازها در قسمت ابتدایی کانال دارد، اما نوع بکوارد همین قدرت را در انتهای کانال خودش دارد.

 

سخن آخر

در این متن اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد بررسی شد. ویژگی‌ های این دستگاه و هم چنین اختلافات و تفاوت های آن با نوع اگزاست فن سانتریفیوژ بکوارد بررسی شد. اگر تصمیم دارید این محصول را تهیه کنید، پیش از اقدام به خرید باید نظر کارشناسان در واحد فروش را جویا شوید. چون خرید کدام از این اگزاست فن ها به تشخیص این کارشناسان بستگی دارد و نمی توان گفت کدام نوع بهتر از نوع دیگر است. نکته دیگر برای خرید این محصول  آگاهی از خدمات پس از فروش آن، کیفیت کالا، برند تولید کننده و هم چنین تامین قطعات مختلف آن است. سایت tif_co.com این دستگاه را بیش تر معرفی می کند. با آگاهی از ویژگی ها و تفاوت آن با انواع دیگر در هنگام خرید این محصول پرکاربرد دست تان کاملا باز است و بهتر می توانید انتخاب کنید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید فن سانتریفیوژ  کلیک کنید