کاربرد اگزاست فن

آیا می دانستید که هوای داخل خانه یا محیط های بسته دیگر اغلب حاوی طیف وسیعی از آلاینده ها، آلرژن ها، رطوبت و گرد و غبار است؟ برای مبارزه با این آلاینده های موجود در هوا، اغلب از اگزاست فن ها استفاده می شود. این وسیله برای تهویه هوا به کار می رود. اما در این مقاله از وب سایت اگزاست فن قصد داریم به بررسی کاربرد اگزاست فن بپردازیم. از این رو در ادامه با ما همراه شوید.

 

کاربرد اگزاست فن

مزایای  سیستم تهویه

قبل از این که به بررسی کاربرد اگزاست فن بپردازیم، برخی از اصلی ترین مزایای آن را نیز بیان می کنیم. این موارد عبارتند از:

  • استفاده از این سیستم برای محیط بسته، کیفیت هوای آن و راحتی افراد بسیار مهم است.
  • فن های اگزاست می توانند به سرعت مناطقی را که در اثر فعالیت هایی مانند پخت و پز یا دوش گرفتن بسیار داغ شده اند خنک کنند. هوای گرم در فضای باز تخلیه می شود و بدون استفاده از سیستم تهویه مطبوع، دمای فضا را کاهش می دهد.

برخی دیگر از مزایای اگزاست فن

  • اگزاست فن ها رطوبت اضافی را که می تواند به محیط بسته آسیب برساند از بین می برند. تراکم ناشی از استفاده از آب گرم می تواند بر روی دیوارها، سقف ها و سایر سطوح جمع شود و منجر به رشد کپک شود.
  • اگزاست فن ها با از بین بردن رطوبت، بو و آلاینده ها، کیفیت هوای داخل محیط را بهبود می بخشند. آنها تهویه مناسبی را برای مناطقی که این عوامل کاهش دهنده کیفیت هوا می توانند ایجاد شوند، فراهم می کنند. هوای راکد از محیط خارج می شود و به هوای مطبوع اجازه می دهد فضا را پر کند.

کاربرد اگزاست فن

کاربرد های بسیار زیادی برای این سیستم تهویه دیده شده است. می توان از آن در صنایع مختلف مانند کاغذ یا فولاد استفاده نمود. همچنین برای تهویه هوای بخش های زیرزمینی بسیار مناسب است. حتی برای بیمارستان ها و آزمایشگاه ها هم استفاده می شود. در صنایع دیگری مانند پتروشیمی هم می توان کاربرد آن را دید. اما در برخی مکان ها کاربرد این مدل فن ها بسیار است که عبارتند از:

استفاده از فن در آشپزخانه ها

علاوه بر رستوران ها که اهمیت زیادی دارد، بسیاری از ما بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانیم. این جا مکانی است که ما در آن خلاق می شویم. اما یکی از جاهایی است که کاربرد اگزاست فن هم در آن دیده می شود. هر خلاقیت آشپزی با خطر بو، دود و چربی مواجه است. چه برای مصارف خانگی و چه تجاری، یک اگزاست فن به حذف بو، دود، چربی و رطوبت از آشپزخانه شما کمک می کند.

کاربرد اگزاست فن در حمام

به دلیل آب مصرفی در زمان دوش گرفتن و تراکم ایجاد شده، رطوبت بسیاری در حمام ایجاد می شود. هنگامی که این رطوبت روی کاشی ها و آینه ها جمع می شود، تراکم اضافی می تواند منجر به رشد هاگ های کپک شود. اگزاست فن های حمام جزو گزینه های نسبتا مهم هستند. به راحتی می توانند این مشکل را رفع کنند.

اگزاست فن های صنعتی

همان طور که اشاره کردیم، کاربرد اگزاست فن ها در صنعت هم دیده می شود. به منظور خنک و خشک نگه داشتن محصولات و بالا نگه داشتن استانداردهای تولید این سیستم تهویه، برای فضاهای تجاری و انبارها بسیار کارآمد و مفید هستند. علاوه بر این، اگزاست فن های صنعتی بخارزدایی می کنند و از باقی ماندن هوای کهنه یا مضر جلوگیری می کنند.

 

کاربرد اگزاست فن

کاربرد اگزاست فن در بیمارستان ها

باور کنید یا نه، هوای داخل ساختمان ها اغلب می تواند با آلاینده ها، آلرژی زاها و رطوبت ناخواسته بیشتری نسبت به هوای بیرون پر شود. برای ساختمان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، کیفیت هوا برای حفظ سلامتی بیماران در محیطی مناسب برای بهبودی بسیار مهم است. اگزاست فن ها می توانند این مشکل را رفع کنند.

سخن نهایی

در این مقاله ما به بررسی کاربرد اگزاست فن پرداختیم. البته با توجه به بررسی نحوه کار این وسیله می توان گفت که مزایای آن باعث کاربرد های بیشتر آن در این روز ها شده است. با این حال اگر می خواهید برای خرید اگزاست فن سانتریفیوژ یا هر مدل دیگری اقدام کنید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

 

شما می توانید جهت خرید انواع فن به صفحه های زیر مراجعه کنید:

خرید اگزاست فن سانتریفیوژ

فن سانتریفیوژ بکوارد