انواع هواکش های سانتریفیوژ/

انواع هواکش های سانتریفیوژ دارای سیستم کاملی هستند، که در بسیاری از صنایع از آن ها استفاده می شود. سال های زیادی است، که تولید کنندگان توانسته اند هواکش های سانتریفیوژ را تولید کنند. اما تا به الان این هواکش ها جایگزین نداشته اند و هنوز هم یکی از با کیفیت ترین مدل های فن به شمار می روند.
فن سانتریفیوژ مدل های مختلفی دارند، و هر کدام کارایی متفاوتی دارد. از آن ها برای هدف های متفاوتی استفاده می شود. به عبارتی فن سانتریفیوژ فوروارد یکی از انواع هواکش های سانتریفیوژ است، که انحنای پروانه رو به جلو دارد، و سبب می شود با قدرت بالایی هوا را تهویه کنند، و گزینه مناسبی برای دمیدن هوا هستند.

فن سانتریفیوژ بکوارد

فن سانتریفیوژ بکوارد از دیگر مدل های هواکش های سانتریفیوژ است، که دارای انحنای به عقب می باشد. به همین دلیل صدای فن به حداقل می رسد و لرزش پره کاهش می یابد. فن سانتریفیوژ رادیال از دیگر مدل های هواکش های سانتریفیوژ است.  برخلاف مدل های دیگر در پروانه ها انحنا نداشته و می تواند در هوای آلوده به قدرت بالای کاربرد داشته باشد.

 

انواع هواکش سانتریفیوژ

معرفی فن سانتریفیوژ و عملکرد آن

در سال ۱۸۳۲ هواکش سانتریفیوژ توسط ارتش روسیه تولید شد. کاربرد فن های سانتریفیوژ نسبت به فن های بسیار معمولی بسیار بالاتر است.  در مدل های مختلفی تولید شده اند، که در انحنای پروانه متفاوت هستند.
فن سانتریفیوژ عملکرد پیشرفته ای دارد.  در مقایسه با دیگر فن های دیگر نحوه عملکرد آن متفاوت است. فن های سانتریفیوژ دارای پروانه اصلی هستند. پروانه های آن زاویه ۹۰ درجه دارد. به همین دلیل فعالیت های مختلفی را انجام می دهد، و از آن برای کارهای مختلفی استفاده می شود.

فن آکسیال و فن سانتریفیوژ

فن های سانتریفیوژ خروجی متمرکز دارند، و دارای ورودی هوایی متعددی هستند. یکی از بهترین فن های تولید شده فن آکسیال و فن سانتریفیوژ دو نوع از فن ها و هواکش های موجود در بازار هستند.  فن مدل سانتریفیوژ چون مزایا و کاربرد بسیار زیادی دارد، یکی از پرفروش ترین و پر مصرف ترین فن های موجود در بازار است. علاوه بر این که فن سانتریفیوژ در ایران کاربرد زیادی دارد، یکی از پرکاربرد ترین فن ها در جهان می باشد.

انواع هواکش های سانتریفیوژ

مزایای فن سانتریفیوژ

فن سانتریفیوژ انرژی کمتری مصرف می کنند. در واقع فن های سانتریفیوژ به نحوه طراحی شده اند، که می توانند انرژی کمتری مصرف کنند. اما کارایی بالایی داشته باشند. این فن ها قادر به کنترل مصرف انرژی هستند. فن های سانتریفیوژ کیفیت بالایی دارند، و سال های طولانی دوام دارند. سانتریفیوژ به نحوی طراحی شده اند، که ساختار ساده ای دارند به همین دلیل نگهداری از آن ها بسیار آسان است.  اگر خراب شوند به راحتی می توانید آن ها را تمیز کنید. فن های سانتریفیوژ طراحی به روزی دارند، و در تولید آن ها از تکنولوژی استفاده شده است.
فن های سانتریفیوژ بهره وری بالایی دارند. موتور فن های سانتریفیوژ قدرتمند است، و در تولید آن ها از استیل ضد زنگ استفاده شده است و همین دلیل نسبت به دیگر فن ها کیفیت بالاتری دارد.

موارد اساسی برای انتخاب انواع هواکش سانتریفیوژ

قبل از مراجعه و خرید انواع هواکش های سانتریفیوژ،باید بعضی از موارد اساسی رو مدنظر داشته باشیم،که شامل موارد زیر می شوند:

در خرید انواع هواکش های سانتریفیوژ،به نیاز خود توجه کنید

قبل از خرید انواع هواکش های سانتریفیوژ به نیاز خود توجه کنید تا بتوانید فنی انتخاب کنید تا بتواند تمام انتظارات شما را تامین کند. قبل از خرید فن سانتریفیوژ توان تولیدی که نیاز دارید توجه کنید.

تعیین فشار هوا و استفاده از قطعات مرغوب در هواکش های سانتریفیوژ

تعیین کنید فشار هوای فن باید چقدر باشد تا بتواند تمام انتظارات شما را تامین کند. قبل از خرید هواکش های سانتریفیوژ کیفیت قطعات آن را بررسی کنید و در حد امکان قطع ای  انتخاب کنید که از استیل ضد زنگ و مواد اولیه با کیفیت تولید شده باشد.

استفاده از  هواکش هایی که مصرف برق را کاهش می دهد

هرچه کیفیت قطعات فن سانتریفیوژ بالا باشد، مطمئناً عمر آن افزایش می یابد. سعی کنید فن سانتریفیوژی خریداری کنید، که تا حد بسیار زیادی بتواند هزینه های مصرف برق را کاهش دهد، و شما مجبور نباشید هزینه های زیادی برای مصرف بی رویه برق پرداخت کنید.

انواع هواکش های سانتریفیوژ

سخن پایانی

فن های فوروارد سانتریفیوژ در محیط هایی که هوای داخلی آن پاکیزه است .برای تولید هوا استفاده می شود.  اگر در محیط آلودگی و ناخالصی وجود داشته باشد، ناخالصی به پروانه می چسبد، و در عملکرد فن سانتریفوژ فوروارد اختلال ایجاد می کنند.
فن سانتریفیوژ بکوارد مانند هواکش سانتریفیوژ فوروارد است. کاربرد زیادی در سیستم تهویه مطبوع دارند. این فن ها قادر هستند هوای سرد و گرم تولید کنند و هوا را به داخل محیط وارد کنند، و بتوانند هوای درون محیط را به بیرون خارج کنند.