فن سانتریفیوژ فشار مثبت

فن سانتریفیوژ فشار مثبت چیست؟ از فن سانتریفیوژ فشار مثبت در چه مکان هایی استفاده می شود؟ تفاوت فن فشار بالا با دیگر فن ها چیست؟ فن سانتریفیوژ فشار قوی به شیوه هواکش آکسیال یا هواکش سانتریفیوژ کار می‌ کند و در شرایطی شروع به کار می کند که آتش سوزی رخ داده باشد. در این حالت ایجاد کردن فشار بالا می تواند دود و گرد و غبار را به بیرون تخلیه و هدایت کند.در این متن فن سانتریفیوژ فشار مثبت بررسی خواهد شد.

فن سانتریفیوژ فشار مثبت

فن سانتریفیوژ فشار مثبت جزو دسته هواکش های اکسیال یا هواکش های سانتریفیوژ است و در شرایطی کار خودش را شروع می‌ کند که احتراق و آتش سوزی رخ داده باشد. در این حال این نوع فن ها با ایجاد کردن فشار بسیار بالا می‌ توانند غبار و دودهایی که در مکان آتش سوزی رخ داده است را از آن جا دور کرده و به افراد حاضر در آن جا این امکان را خواهند داد صحنه آتش سوزی را ترک کنند.

فن فشار بالا یا فن سانتریفیوژ آتش نشانی در بیش تر ساختمان ها و مکان هایی که به تخلیه و تهویه هوا نیاز دارند، مثل فروشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز تجاری، هتل ها، آتش نشانی ها و غیر نصب می شود‌

فن سانتریفیوژ فشار مثبت در راه پله ها از مهم ترین وسایلی است که می توان در این گونه مکان ها استفاده کرد، چون با فشار بالایی که دارند گازهای سمی و دود و غباری که در اثر حریق به وجود آمده است را تخلیه می کنند، در نتیجه از شدت و مقدار این گازها و دود ها کاسته شده و آتش نشانان بهتر می توانند به داخل ساختمان دچار حریق شده نفوذ کنند و به کمک ساکنین و افراد حاضر در آن جا بروند.

دمنده فشار قوی

در واقع وقتی که راهروها پس از آتش سوزی پر از دود باشد، کار آتش‌ نشانان مشکل خواهد بود که در این حالت امکان وارد شدن به ساختمان نیز سخت است، اما فن سانتریفیوژ فشار مثبت این مشکل را برطرف کرده و با ایجاد کردن هوای تازه و مکش هوای آلوده و گازهای سمی علاوه بر آن که راه خروجی جدیدی را برای ساکنین مکان آتش سوزی فراهم می کند، به آتش نشانان نیز این امکان را می دهد که وارد ساختمان شوند این فن از سنسورهایی ساخته شده که به دود و گرد و غبار، گازهای سمی و حرارت حساسیت دارند. پس اگر مقدار و میزان این دودها و حرارت ها از حالت طبیعی خودشان بیش تر شود، فن خود به خود شروع به کار می کند و حجم بالایی از هوایی آلوده و نامطلوب را از ساختمان خارج می کند. به این ترتیب هوای تازه ای وارد ساختمان خواهد شد.

پس توصیه می کنیم در هنگام خرید فن سانتریفیوژ یا پرسش در خصوص قیمت فن سانتریفیوژ به نوع سانتریفیوژی که مد نظر دارید، توجه داشته باشید. چون سانتریفیوژها مختلف هستند که یک نمونه آن فن سانتریفیوژ فشار مثبت است و البته کاربرد آن نیز بسیار مهم است.

در منازل مسکونی نیز نوع ساده تر و ابتدایی از انواع فن سانتریفیوژها را با نام هودهای خانگی می‌ بینیم که در آشپزخانه ها استفاده شده و تخلیه هوای آلوده و دود و بوی حاصل از آشپزی را انجام می دهند. در واقع دنیای سانتریفیوژها با تفاوت هایی که دارند استفاده از آن ها برای مکان های متفاوت را نیز ایجاد کرده است و هیچ محدودیتی در خصوص خرید آن ها وجود ندارد.

هواکش سانتریفیوژ فشار مثبت

جمع بندی

در این جا فن سانتریفیوژ فشار مثبت بررسی شد. توضیح دادیم که چگونه این فن ها جهت دور کردن گرد و غبار و گازهای آلوده از مکان هایی که دچار حریق و آتش سوزی شده اند، مفید و موثر هستند. در واقع این فن ها از طرفی هوای آلوده را از مکان‌ های مورد نظر خارج کرده و در عوض هوایی تازه و نو را وارد این مکان ها می کنند. به این ترتیب علاوه بر آن که ساکنین و افراد گیر افتاده در آتش سوزی می توانند راه جدیدی برای گریز پیدا کنند، آتش نشانان نیز می توانند به داخل این ساختمان ها وارد شده و اقدام به نجات افراد مختلف کنند. فن ها دنیای متفاوتی دارد و هنگام خرید فن سانتریفیوژ باید به نوع آن توجه کنید، چون هر کدام از این فن سانتریفیوژها مختص مکان خاصی هستند و کارایی های متفاوتی دارند. سایت tif_co.com شما را با فن سانتریفیوژ فشار مثبت آشنا می کند.

برای اطلاع از قیمت محصولات کلیک کنید