فن صنعتی سایلنت چیست؟

امروزه در محیط های سربسته مانند انبارها، مراکز تجاری، زیرزمین ها، پارکینگ های مسقف، کارگاه ها و کارخانجات از فن صنعتی سایلنت برای گردش هوا، تخلیه هوای آلوده و جایگزین کردن هوای تمیز استفاده می شود.

بهترین کار برای انجام جابجایی هوا استفاده از هواکش ها و فن های هوا می باشد. این دستگاه های تخلیه کننده و جایگزین کننده هوا یا فن ها در مدل و قدرت های مختلف تولید و عرضه می گردند.

از کوچکترین که در سرویس های بهداشتی منازل مورد استفاده قرار می گیرد تا فن های بزرگ که برای مجتمع های صنعتی و معادن استفاده می شوند. در ادامه و در مقاله پیش رو در مورد فن صنعتی سایلنت توضیحاتی هرچند مختصر ارائه خواهیم داد.

جهت خرید اگزاست فن سانتریفیوژ کلیک کنید.

 

اگزاست فن سانتریفیوژ

 

نگاهی بر فن صنعتی

فن به ماشین یا دستگاه دواری اطلاق می شود که مجهز به یک یا چندین ردیف پروانه پره دار می باشد و با دریافت انرژی الکتریسیته فعال شده، یک جریان پیوسته از هوا یا گازهای دیگر را ایجاد می کند. اگزاست فن و فن سانتریفیوژ از انواع مدل های آن هستند.

لازم به ذکر است که اصطلاح فن زمانی به کارگرفته می شود که هیچ نوع تجهیزات جانبی دیگری مانند کانال های ورودی یا خروجی به کارگرفته نشده باشد. نکته مهم دیگر این که فن ها معمولا بر اساس نوع کارایی مسیر گذر سیال، چگونگی نصب و شرایط بهره برداری تقسیم بندی و تعریف می شوند. فن صنعتی سایلنت یکی از مدل های مختلف فن است.

مطالب مرتبط: اگزاست فن بی صدا چیست؟

انواع فن صنعتی

انواع مختلف فن صنعتی که هر کدام کاربرد های خود را دارند عبارتند از:

  • فن متصل به کانال: به فنی اطلاق می شود که جهت رانش و خروج هوا از طریق کانال این کار را انجام می دهد.
  • فن نصب شده بر روی حائل ها: (دیوارها) جهت خروج و جابجایی هوا
  • جت فن: به فن هایی گفته می شود که بدون کانال های ورودی و خروجی هوا با سرعت بالا به کار گرفته می شوند.

 

جت فن کانالی

 

فن صنعتی بی صدا

فن صنعتی بی صدا (سایلنت) یکی از انواع تجهیزاتی است که در محیط های گوناگون و بسته مانند کارگاه ها، کارخانجات صنعتی، آشپزخانه های بزرگ، معادن و دیگر جاها مورد استفاده قرار می گیرد. فن های صنعتی سایلنت (بی صدا) بر خلاف مدل های عادی آلودگی صوتی نداشته و یا در حد خیلی پایینی دارند. آنقدر صدای فن های سایلنت پایین می باشد که تاثیری بر محیط اطراف نداشته و حالت زمزمه ای بیش ندارد.

شاید در خانه بتوانیم بوی غذا را از طریق باز نمودن پنجره یا استفاده از هود تخلیه کنیم. ولی در کارخانه های بزرگ که دستگاه های فعال گرما تولید می کنند و یا کارخانه های رنگ سازی نمی توان این کار را با فن های معمولی و یا باز کردن پنجره انجام داد. بایستی ازهواکش های صنعتی مانند فن صنعتی سایلنت استفاده کنیم.

معمولا هواکش های صنعتی و بزرگ تولید صدای زیادی دارند و برای برخی مکان ها ممکن است سر و صدای زیاد فن ها موجب اذیت افراد شاغل گردد. مثلا در بعضی از محیط های بسته که انجام کارها تمرکز بالایی را می طلبد بایستی از فن ها و هواکش هایی استفاده گردد که تولید صدای کمتری دارند.

اندازه گیری صدای تولیدی در فن ها

فن صنعتی سایلنت به فنی گفته می شود که در مقایسه با دیگر هواکش ها صدای کمتری از خود تولید می کند. میزان صدای تولید شده در فن ها را با واحد اندازه گیری سون می سنجند. هر چه سون یک فن صنعتی کمتر باشد صدای تولید شده از دستگاه نیز کمتر خواهد بود.

به عنوان مثال در یک هواکش خانگی میزان سون تولید شده بین  3 الی 4 می باشد که این صدا حتی به سختی شنیده می شود. این میزان صدا در کارخانجات بین 25 الی 60 سون می باشد که بیشترین صدای تولید شده توسط فن های صنعتی است.

مزیت های استفاده از فن های صنعتی بی صدا

یکی از مهمترین و اصلی ترین مزیت های فن های صنعتی سایلنت عدم ایجاد صدا و آلودگی صوتی می باشد.  معمولا در محیط های بزرگ که دستگاه های مختلف کار می  کنند، هر چه صدای کمتری باشد آرامش بیشتری نصیب افرادی که در آنجا مشغول به کار می باشند می گردد.

این آرامش خود کمک زیادی در افزایش کارایی نیروها دارد. از نکات دیگر فن های صنعتی سایلنت این می باشد که ضمن این که آلودگی صوتی کمی دارد کارایی یک فن صنعتی عادی را نیز دارا می باشد که این خود باعث تمیزی هوا، ایجاد رطوبت کافی و در عین حال آلودگی صوتی کمتری می باشد.

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی فن صنعتی سایلنت پرداختیم. نکته آخر این که اگر تصمیم به نصب فن صنعتی در کارگاه های تولیدی تان را دارید بهتر است بررسی این مسئله را به کارشناسان و متخصصین این امر واگذار کنید.

اگر در محل کار احتیاج به تمرکز بالا و صدای کمتری می باشد بهترین کار استفاده از فن صنعتی سایلت است. شاید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. اما در عوض کارایی نیروی کاری را بالاتر می برد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اگزاست فن مراجعه کنید.