قیمت فن سانتریفیوژ

یکی از تجهیزاتی که در دهه های اخیر مورد استفاده عموم همچنین در بخش صنایع، معادن و دیگر موارد بوده است، هواکش ها می باشند. این دستگاه ها در اندازه ها و ویژگی های مختلفی تولید و عرضه می گردند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. مورد استفاده این فن ها از منازل گرفته تا صنایع بزرگ می باشد. یکی از سیستم های جدید فن های سانتریفیوژ می باشد. در نوشته پیش رو توضیحات تکمیل تری در این مورد قیمت فن سانتریفیوژ ارائه خواهیم نمود.

نگاهی بر تعریف فن

در تعریفی ساده فن دستگاهی است که وظیفه جابجایی هوا را بر عهده دارد.  اگر بخواهیم توضیح تکمیل تری بدهیم

فن ها تجهیزاتی هستند که در اندازه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. فن ها کار تمیز نمودن هوا در محیط های بسته خصوصا صنایعی مانند کوره های بزرگ، فرایند ساخت تونل ها جهت تخلیه گرد و غبار، استفاده از تونل های بزرگ جهت تخلیه دود، معادن و دیگر موارد را انجام می دهند. به همین دلیل قیمت این فن ها متفاوت می باشد. نکته مهم این است که برای صنایع بزرگ معادن، تونل ها و دیگر موارد حجم بالا فن های معمولی جوابگو نیستند. به همین خاطر از فن های سانتریفیوژ استفاده می گردد که در ادامه به توضیح در مورد آن خواهیم پرداخت.

 

 

فن های سانتریفیوژ

فن سانتریفیوژ یک هواکش گریز از مرکز مکانیکی محسوب می شود که هوا را با قدرت زیاد و از محیط خارج می کند. این مدل فن ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

این مدل های مختلف فن هرکدام کارایی خاص خود را دارند. برخی از انواع آنها وظیفه انتقال هوا را به داخل محیط دارند و برخی از انواع آن کار انتقال هوا از محیط به بیرون را انجام می دهند. دقت کنید که قیمت فن سانتریفیوژ به این مدل ها بستگی دارد.

 

کاربرد  فن های سانتریفیوژ

موارد استفاده از آن ها بیشتر در پروژه های بزرگ صنعتی و معدنی می باشد که برخی از آنها عبارتند از:

  • سوله های تولید
  • کارخانه های صنعتی
  • آشپزخانه های بزرگ صنعتی
  • معادن
  • تونل ها
  • کارگاه ها
  • کوره های صنعتی
  • خشک کن های بزرگ صنعتی
  • آشپزخانه های بزرگ صنعتی
  • صنعت خودروسازی
  • کارخانه های تولید مواد شیمیایی و آزمایشگاه های صنعتی

 

کاربرد های فن سانتریفیوژ

 

قیمت فن های سانتریفیوژ

برای قیمت سانتریفیوژ بایستی به نکات زیر توجه داشت. اولین نکته در هنگام خرید این فن ها که بایستی مدنظر قرار گیرد فشار است.

فشار استاتیک

در واقع مقاومت یا اصطکاک ناشی از جریان هوا هنگام عبور از کانال های مسیر یا لوله هامی باشد. برای همین هنگام خرید آن بایستی این مسیله را در نظر گرفت که قدرت این را دارد که فشار استاتیک را تحمل و هوا را به تمامی نقاط مورد نظر برساند.

مقدار هوا و قیمت فن سانتریفیوژ

هنگام خرید فن سانتریفیوژ نکته مهم دیگری که بایستی مدنظر گرفته شود مقدار هوا دهی فن مناسب با محیط است. این وظیفه برعهده طراح سیستم و محاسبات مهندسی که اجرای کار را بر عهده دارد می باشد.

منحنی کارایی فن

یکی از چیزهایی که به عنوان خریدار فن هنگام خرید بایستی به آن توجه شود همین منحنی کارایی می باشد. بایستی نسبت به راندمان کار این منحنی به کار گرفته شود.

هنگام خرید فن سانتریفیوژ این را بدانید که یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت آن هزینه ساخت الکترو موتور می باشد که بستگی به محیط مورد نظر شما دارد. نکته مهم دیگر شرکت سازنده این محصولات و ضمانت و کیفیت قطعات به کار رفته است که تاثیر زیادی در قیمت  نهایی و تمام شده محصول دارد. بنابراین توصیه می شود با توجه به توضیحات داده شد ضمن در نظر گرفتن محاسبات مهندسی کار بهتر است خرید آن را از شرکت های معتبر داخلی که از کیفیت و ضمانت و خدمات پس از فروش بهره می برند الگو بگیرید. بر این اساس بهترین و خوش قیمت ترین فن  رامی توان بر اساس شرکت سازنده، ضمانت نامه کیفیت و خدمات پس از فروش انتخاب نمود.

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی قیمت فن سانتریفیوژ پرداختیم.  حتما بایستی قبل از انتخاب و خرید سانتریفیوژ محاسبات لازم توسط کارشناس فنی صورت گرفته باشد و مشورت های لازم را با خبرگان آن انجام دهید.