خرید هواکش سانتریفیوژ

برای تامین هوای پاک، از بین بردن گرد وغبار و آلودگی و جابجایی هوا در محیط های بسته از هواکش ها استفاده می گردد. امروزه بخاطر بزرگی برخی محیط ها و تسریع در جابجایی هوا از هواکش های سانتریفیوژ استفاده می گردد. در نوشته پیش رو ضمن تعریف مختصر از هواکش ها توضیحات بیشتری در مورد هواکش های نوع سانتریفیوژ و خرید هواکش سانتریفیوژ خواهیم داد.

 

هواکش چیست؟

 

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از هواکش را بیان کنیم بایستی بگوئیم هواکش ها تجهیزاتی هستند که وظیفه جابجایی هوا را بر عهده دارند. با این کار هوا را در محیط های بسته مانند منازل، اماکن تجاری، آشپزخانه های بزرگ، سوله های صنعتی، تونل ها،‌ معادن و دیگر محیط های بسته هوا را جابجا نموده و این جابجایی باعث تصفیه و پاکی آن خواهد شد. خرید هواکش سانتریفیوژ و فن سانتریفیوژ بکوارد، با شرایط و مزایای بسیاری ممکن است.

 

انواع هواکش ها

 

هواکش ها به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می شوند و همانگونه که از نامشان پیداست از نوع خانگی در منازل خصوصا درآشپزخانه ها وسرویس های بهداشتی استفاده می گردد و در اندازه های کوچک تولید می شوند.

اما نوع صنعتی آن انواع مختلف دارد که موارد استفاده گوناگونی دارند. بخاطر محیط های بزرگ صنعتی و یا تونل ها و معادن که احتیاج به تسریع در گردش و جابجایی هوا داشته و امری ضروری و بغضا حیاتی می باشد قدرت بالای  هواکش ها مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. همین مسئله موجب گردیده تا هواکش های سانتریفیوژ (قدرت بالا)  تولید و عرضه و وارد بازار گردد. در ادامه در مورد خرید فن سانتریفیوژ توضیحات بیشتری خواهیم داد.

 

انواع هواکش ها

 

 

هواکش سانتریفیوژ

 

در مورد هواکش سانتریفیوژ می توان این تعریف را به کاربرد که تجهیزاتی هستند که دارای قدرت و توان بالایی بوده و به همین خاطر بیشتر در صنایع و معادن و تونل ها از آنها استفاده می شود. هواکش های سانتریفیوژ انواع مختلفی دارند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. هواکش های سانتریفیوژ دارای یک شکل استوانه ای بوده و از تعداد معینی تیغه که بر روی پروانه قرار دارد تشکیل شده اند. از مشخصاتی که در خرید هواکش سانتریفیوژ مهم هستند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در هواکش های سانتریفیوژ زاویه ورود و خروج هوا 90 درجه می باشد.
  • در این نوع هواکش ها هوا از قسمت پردانه به بخش پره ها حرکت می کند که همین امر موجب خواهد شد انرژی جنبشی افزایش یافته و در هنگام خروج به انرژی فشاری تبدیل گردد.
  • هوای خروجی از هواکش های سانتریفیوژ از هواکش های نوع اکسیال کمتر می باشد. ولی از فشار خروجی بیشتری برخوردار بوده و جریان هوای با ثباتی را ایجاد می کند.

 

مزیت های استفاده از هواکش سانتریفیوژ

 

هنگام خرید هواکش سانتریفیوژ باید به مزایای بسیاری که دارند توجه شود. این مزایا عبارتند از:

  • هواکش های سیستم سانتریفیوژ با ایجاد نیروی گریز از مرکز و فشار زیاد انرژی بیشتری تولید کرده و تا بالای 80 درصد بازدهی ایجاد می کند.
  • استفاده از هواکش های سانتریفیوژ در محیط هایی که خوردگی و فرسایش زیادی دارند به خوبی عمل کرده و استقامت بالایی دارند.
  • نگهداری و مراقبت از این هواکش ها سختی خاصی نداشته و به راحتی نیز تمیز می شوند.
  • هواکش های سانتریفیوژ اندازه های مختلفی داشته و کارایی های متنوعی دارند.

برخی دیگر از مزیت های این هواکش ها نیز موجود هستند که به همین چند مورد بسنده می کنیم.

 

خرید هواکش سانتریفیوژ

هواکش های سانتریفیوژ بیشتر در پروژه های بزرگ صنعتی، معادن و تونل ها مورد مصرف دارند. به همین دلیل نیز صاحبان صنایع و پروژه های معدنی از متقاضیان اصلی این نوع هواکش ها هستند. اما برای خرید هواکش های سانتریفیوژ بهتر است موارد زیر در نظر گرفته شود. قبل از خرید تحقیق کاملی در مورد هواکش سانتریفیوژی که می خرید انجام داده و حتما از برندها و شرکت های معتبر خریداری کنید.

مورد دیگر این که امروزه شرکت های داخلی بسیاری هستند که هواکش های سانتریفیوژ را با کیفیت عالی و در حد استاندارد تولید می کنند. بهتر است که هنگام خرید این مسئله را در نظر گرفته و بخاطر راحتی بعد از تولیدات باکیفیت داخلی استفاده کنید. از شرکت های تولید کننده ای خرید کنید که دارای برند معتبر بوده و نسبت به ضمانت و خدمات پس از فروش آن خصوصا در بخش تعمیرات مطمئن گردید.

قبل از خرید هواکش سانتریفیوژ با مشاوران و کارشناسان این امر مشورت کرده و به تناسب محیط مورد استفاده اقدام به خرید کنید. پیرو نظر کارشناس نسبت به خرید هواکش سانتریفیوژ اقدام کنید. قدرت و توانایی فن را برعهده کارشناس قرار دهید.

 

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی خرید هواکش سانتریفیوژ پرداختیم. این مدل از هواکش ها کاربرد های بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند که در این نوشته با جزئیات بررسی شده است.

مقالات مرتبط: انواع قطعات فن سانتریفیوژ